Hoe ontstaat hielspoor?

De hoofdoorzaak van hielspoor is overpronatie en overbelasting van de voetboog die onder je voet doorloopt.

Worden Footlogics Inlegzolen vergoed?

Footlogics kunnen vanuit de basisverzekering worden vergoed door je zorgverzekering. Footlogics vallen onder ‘ voetzorg’ net als de pedicure. Sommige maatschappijen vragen aanvullende informatie op je factuur. Bijvoorbeeld een indicatiecode of geboortedatum. Neem gerust contact met ons op als je een aangepaste factuur nodig hebt. Die maken we dan voor je.
Soms gebeurt het dat een maatschappij niet vergoed. Dan kun je nog proberen om met een coulanceverklaring je vergoeding te krijgen. Download een coulanceverklaring hier.

 

Hoe versturen jullie mijn bestelling?

Bestel je 1 paar zolen dan verpakken we die in een speciale webverpakking die door de brievenbus past. Bestel je 2 of meer paartjes dan geven we je pakje, voorzien van een trackingcode, mee aan Collect en Deliver. Alle bestellingen buiten Nederland versturen we met DHL.

Hoe snel versturen jullie mijn bestelling?

Als je op werkdagen voor 16.00 besteld gaan je zooltjes ook dezelfde dag nog de deur uit. Bestellingen die geplaatst en betaald zijn in het weekend worden de opvolgende maandag meteen verzonden.

Wat zijn de verzendkosten?

Verzenden binnen Nederland kost E 2,50. Versturen naar Belgie E 4,95. Voor alle andere landen gelden verschillende tarieven. Informeer bij onze klantenservice.

Ik heb een klacht. Wat kan ik doen?

Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over de dienstverlening zoals u die ervaren heeft.
Toch vragen wij u vriendelijk om uw klacht via de e-mail aan de afdeling klantcontact door te geven.
Dit kan per e-mail, regulier post en/of telefonisch.

Onze medewerkers van de afdeling klantcontact zullen de klacht bekijken
en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.
Onze gegevens:

FOOTLOGICS Europe
Markerkant 13 – 3J
1314AL
Almere

+31 36 5260 888
info@hielspoortips.nl

Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging.
Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.
Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar (naam webshop) bij is aangesloten.

Ik heb de zooltjes op maat geknipt. Heb ik dan nog garantie?

Jazeker, onze 30-dagen-garantie blijft gewoon geldig. Óók als je de zooltjes passend op maat hebt geknipt.

Ik heb mijn zooltjes terug gestuurd. Wat gebeurt er verder?

Meteen als wij je zooltjes terugontvangen krijg je een bevestiging van ons. Binnen 3 werkdagen kun je het aankoopbedrag op de rekening die je hebt gebruikt om te betalen, terugverwachten.

Wil je ruilen? Als je niet hoeft bij te betalen sturen we in principe je nieuwe zooltjes dezelfde dag nog op. Moet je bijbetalen? Dan wachten we je betaling even af.

Ik heb geen retourformulier meer. Hoe los ik dat op?

Als je een nieuw retourformulier nodig hebt dan kun je Retourformulier FOOTLOGICS Europe (2)een nieuw exemplaar downloaden en uitprinten.

 

Hoe werkt de 30-dagen-niet-tevreden-garantie?

Je mag onze zooltjes altijd 30 dagen proberen. Voldoen de zooltjes niet aan je verwachtingen of wil je ruilen dan mag je de aankoop terugsturen aan ons gratis antwoordnummer. We draaien je aankoop terug of ruilen de zooltjes om. Zo zijn we 🙂
U heeft een afkoelingsperiode van 30 dagen om zonder opgaaf van redenen uw zooltjes te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van uw bestelling. U heeft vanaf het moment van de retourmelding nog 14 dagen de tijd om uw bestelling terug te zenden.  De inlegzolen moeten gebruikt of ongebruikt maar  indien mogelijk, in de originele verpakking geretourneerd worden. Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor rekening van Footlogics. Wij crediteren het bedrag binnen 14 dagen.Dit is de wettelijke termijn, we crediteren altijd binnen 5 dagen nadat wij uw retour hebben ontvangen. Tevens kunt u gebruik maken van het modelformulier. Dit formulier vindt u op de pagina met de Algemene Voorwaarden.
De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
U kunt de zooltjes 30 dagen uitproberen. Voldoen ze niet aan uw verwachting dan kunt u uw aankoop terugsturen. U krijgt het volledige aankoopbedrag binnen 5 werkdagen terug. Dus ook de verzendkosten.

De zooltjes zijn te groot. Wat kan ik doen?

De volle lengte zolen zijn aan de voorzijde makkelijk op maat te knippen. Hier kun je zien hoe dat werkt. Je kunt heel veel wegknippen zonder dat dit de werking beinvloedt. Knip niet in de pads, aan het hielkuipje of in de support.
Knip gerust! Onze 30-dagen-niet-goed-geld-terug-garantie is gewoon geldig.

Ik heb een overgangsmaat. Wat kies ik?

De werking van Footlogics is andere gebaseerd op het bieden van ondersteuning in de holte van de voet. Het is belangrijk dat die ondersteuning precies op de goede plek zit. In principe raden we de grotere maat aan bij een overgangsmaat (37,5-40,5-43,5-46,5).
Twijfel je, kijk dan naar de lengte van de tenen: zijn je tenen vrij lang, kies dan voor de kleinere maat. Zijn de tenen in verhouding juist kort, kies dan voor de grotere maat. Ga even op de zooltjes staan voordat je ze in je schoenen legt. De support moet precies voelbaar zijn in de voetboog. Natuurlijk kun je de zolen kosteloos ruilen als je de verkeerde maat hebt gekozen.

TIP! Heb je een hoge wreef in combinatie met een overgangsmaat? Kies dan voor de kleinere maat.

Hoe lang duurt het voor ik gewend ben aan Footlogics?

Dat kan verschillen. De meeste mensen lopen direct lekker weg op Footlogics. Maar het kan zijn dat je eventjes moet wennen aan de support van Footlogics. Zeker als je voeten erg doorgezakt zijn kan de support wat oncomfortabel aanvoelen. Bouw het gebruik dan rustig op. Elke dag iets langer of zolang het comfortabel voelt. Daarom bieden we ook 30-dagen-proberen. Zo heb je voldoende tijd om te wennen. Twijfel je of heb je tussendoor vragen over het gebruik, neem dan zeker opnieuw contact op.

 

Ik heb aan één voet hielspoor. Kan ik dan één steunzool kopen?

We adviseren het gebruik van beide zooltjes. Dat voorkomt disbalans in je heupen. Footlogics lopen gewoon lekker. Ook als je niets hebt 🙂

Kan ik de steunzooltjes makkelijk schoonmaken?

Als je de zooltjes gebruikt vind je het misschien fijn om ze af en toe te reinigen. Footlogics kun je het beste reinigen met een lauwwarm, vochtig doekje. Gebruik zo weinig mogelijk zeep. Doe een klein scheutje azijn in het water.
De zooltjes mogen niet weken.
Laten drogen aan de lucht. Footlogics mogen niet in de droger en niet in de wasmachine

Hoelang duurt het voor ik gewend ben aan Footlogics?

Dat kan verschillen. De meeste mensen lopen meteen lekker weg op Footlogics. Maar het kan zijn dat je eventjes moet wennen aan de support van de zooltjes. Zeker als je voeten erg doorgezakt zijn kan de support wat oncomfortabel aanvoelen.. Bouw het gebruik dan rustig op. Elke dag iets langer of zolang het comfortabel voelt. Daarom bieden we ook 30-dagen-proberen. Zo heb je voldoende tijd om te wennen. Twijfel je of heb je tussendoor vragen over het gebruik, neem dan zeker opnieuw contact op.

 

Passen Footlogics in alle schoenen?

Ja, Omdat iedere loper anders is, andere schoenen draagt, andere activiteiten doet en andere klachten heeft hebben we verschillende type zooltjes ontwikkeld.

Ik heb geen bestelbevestiging ontvangen. Wat nu?

Als je bestelling is geplaatst ontvang je meteen een bevestiging. Controleer het spamfilter (prullenbak) van je e-mail programma als je geen mails van ontvangen hebt.

Wat gebeurt er als mijn bestelling is geplaatst en betaald?

Dan gaan we meteen aan de slag voor je. Je ontvangt een bericht van ons dat je bestelling in behandeling is genomen en na verzending krijg je nog een berichtje dat je bestelling onderweg is. Geen statusupdates ontvangen? Controlleer het spamfilter (prullenbak) van je mailprogramma.

Hoe kan ik mijn bestelling afrekenen?

Je kan je bestelling bij Hielspoortips op verschillende manieren veilig en snel afrekenen.

Alle betaalmethodes zijn gratis behalve Rembours. Als je voor deze optie kiest reken je je pakje af bij de postbezorger. We zijn genoodzaakt voor Rembours € 14,95 rekenen.

Zijn werkschoenen goede schoenen als je hielspoor hebt?

Over het algemeen zijn werkschoenen gemaakt van stevig materiaal met een stugge zool en neus. Schoenen waar je prima inlegzooltjes in kunt dragen. Dus in principe zijn werkschoenen in combinatie met inlegzolen prima om op de werkvloer te dragen als je hielspoor hebt.
Of schoenen geschikt zijn, hang van verschillende factoren af: de zool, de sluiting, de breedte, de hielomsluiting, hakhoogte en ga zo maar door. Wil je meer weten? Hier lees je 7 tips om de juiste schoenen te kopen.

 

Hoe kan het dat je rugpijn kunt krijgen van hielspoor?

De oorzaak van hielspoor ligt vaak bij een verkeerd looppatroon en dat wordt weer veroorzaakt door diverse voetafwijkingen, meestal overpronatie. Het naar binnen doorzakken van de voet.
Heb je eenmaal hielspoor, dan kan ook die pijn ervoor zorgen dat je anders gaat lopen om je voet te ontlasten. Als je niet op natuurlijk wijze beweegt om je voeten te ontzien, zal je altijd andere lichaamsdelen extra belasten om dit te compenseren. Dan kunnen je enkels, knieën overbelast raken of je krijgt pijn in je onderrug. Zelfs nek- en schouderklachten kunnen voortkomen uit een verkeerd looppatroon.

Is het slecht om op laarzen te lopen als je pijn hebt aan je hielen?

Wij adviseren om bij pijnklachten aan je voeten, hielen en enkels altijd schoenen te dragen die je voeten optimaal ondersteuning bieden. Op die manier worden ze het minste belast en kunnen je voeten het snelst herstellen. De meeste laarzen zijn instappers. Je kunt ze niet met veters stevig laten aansluiten en bij de enkels mis je ondersteuning omdat je voet er anders nooit doorheen zou kunnen.
Het antwoord is dan ook: laat ze even staan totdat de klachten zijn verdwenen. Hebben je laarzen geen optimaal voetbed? Vervang het originele voetbed dan door inlegzolen zodat je meer ondersteuning hebt.
Draag je rijglaarzen met veters? Dan kun je ze gerust dragen omdat rijglaarzen wel de ondersteuning bieden die bij gewone laarzen vaak ontbreekt.

Mag je op hoge hakken lopen bij hielspoor?

Ja hoor, je mag best af en toe een hakje dragen als je hielspoor hebt. De druk komt dan meer op de voorvoet te liggen. Overdrijf het niet en hou het bij maximaal 4 centimeter en draag ze bij speciale gelegenheden.
Wist je dat we ook speciale inlegzolen hebben voor high heels? Footlogics High Heel Comfort verlicht en voorkomt o.a. pijn aan de bal van je voet. Het zou toch balen zijn als je er na een avondje hakken dragen nóg een voetklacht bij hebt gekregen!

Hielspoortips van Moniek

Moniek van Footlogics
Gediplomeerd Voetkundig Adviseur

Vragen of advies over hielspoor en voetproblemen?

Ik ben Moniek van Footlogics. Heb je een vraag over hielspoor of andere voetklachten? Ik adviseer je met plezier.