Hier vind je antwoord op meest gestelde vragen

Stel je vraag

Algemene vragen

Ik heb hielspoor. Moeten mijn steunzolen dan niet aangemeten worden?

Zoveel mensen, zoveel voeten. Maar, bij ‘normale’ voetklachten als hielspoor, pijn aan de bal van de voet, achillespeesblessure en pijn aan de bal van de voet kun je ook Footlogics gebruiken. De correcties die in Footlogics verwerkt zijn worden door de podoloog ook in zijn of haar aangemeten zooltjes gemaakt. Deze correcties zijn bij ‘normale’ voetklachten universeel. Alleen als je heel specifieke voetafwijkingen hebt is het goed om een zooltje aan te laten meten.

Wanneer heb ik steunzolen nodig

Als je voetklachten hebt als hielspoor, peesplaatontsteking, pijn aan de bal van je voet klachten die voortvloeien uit een verkeerde houding als rug- en kniepijn dan kan het goed zijn om steunzolen te proberen. Goede steunzolen ondersteunen onder andere de voetboog en zetten je voeten weer in de juiste sta- en looppositie.

Bij twijfel is het altijd goed om even naar de huisarts te gaan.

Wat is het verschil tussen Footlogics steunzool en een aangemeten zool?

Aangemeten zolen worden door een podoloog of podotherapeut gemaakt. Ze zijn bestemd voor mensen met heel specifieke voetafwijkingen. Meestal heb je een verwijzing van je huisarts nodig.

Bij ‘normale’ voetklachten als hielspoor, peesplaatontsteking en metatarsalgie kun je ook Footlogics proberen. De aanpassingen die verwerkt zijn in Footlogics worden namelijk ook gemaakt door de podoloog in zijn of haar aangemeten zooltjes bij de normale voetklachten.

Heb ik een grotere maat schoenen nodig?

Nee, dat is niet nodig. Onze volle lengtezolen vervangen het originele voetbed uit je schoenen.

Footlogics Casual leg je bovenop het originele voetbed. Omdat de voorzijde van Footlogics Casual ontbreekt hou je alle ruimte in de schoenen. Voor onze Highheelcomfort is het niet anders; aan de achter- en voorzijde is het zooltje ultradun en biedt precies ondersteuning in de voetboog.

Hoe werken Footlogics eigenlijk?

Footlogics zijn ontwikkeld volgens de meeste recente orthopedische inzichten in samenwerking met podotherapeuten in Spanje en Australië. De zolen zijn gemaakt van lichte materialen die zowel ondersteuning, draagcomfort als schokdemping geven.

De belangrijkste werking van Footlogics is de verhoging die support biedt in de voetboog: archsupport. Die support moet hoog en stevig genoeg zijn om te kunnen helpen bij verschillende voetklachten.

Bestellen bij Footlogics

Hoe kan ik mijn bestelling afrekenen

Je kan je bestelling bij Hielspoortips op verschillende manieren veilig en snel afrekenen.

We bieden de volgende betaalmethodes:

Alle betaalmethodes zijn gratis behalve Rembours. Als je voor deze optie kiest reken je je pakje af bij de postbezorger. We zijn genoodzaakt voor Rembours € 14,95 rekenen

Wat gebeurt er als mijn bestelling is geplaatst en betaald?

Dan gaan we meteen aan de slag voor je. Je ontvangt een bericht van ons dat je bestelling in behandeling is genomen en na verzending krijg je nog een berichtje dat je bestelling onderweg is. Geen statusupdates ontvangen? Controlleer het spamfilter (prullenbak) van je mailprogramma.

Ik heb geen bestelbevestiging ontvangen. Wat nu?

Als je bestelling is geplaatst ontvang je meteen een bevestiging. Controleer het spamfilter (prullenbak) van je e-mail programma als je geen mails van ontvangen hebt.

Beginnen met steunzolen

Passen Footlogics in alle schoenen?

Ja, Omdat iedere loper anders is, andere schoenen draagt, andere activiteiten doet en andere klachten heeft hebben we verschillende type zooltjes ontwikkeld.

Hoelang duurt het voor ik gewend ben aan Footlogics?

Dat kan verschillen. De meeste mensen lopen meteen lekker weg op Footlogics. Maar het kan zijn dat je eventjes moet wennen aan de support van de zooltjes. Zeker als je voeten erg doorgezakt zijn kan de support wat oncomfortabel aanvoelen.. Bouw het gebruik dan rustig op. Elke dag iets langer of zolang het comfortabel voelt. Daarom bieden we ook 30-dagen-proberen. Zo heb je voldoende tijd om te wennen. Twijfel je of heb je tussendoor vragen over het gebruik, neem dan zeker opnieuw contact op.

Kan ik de steunzooltjes makkelijk schoonmaken?

Als je de zooltjes gebruikt vind je het misschien fijn om ze af en toe te reinigen. Footlogics kun je het beste reinigen met een lauwwarm, vochtig doekje. Gebruik zo weinig mogelijk zeep. Doe een klein scheutje azijn in het water.

De zooltjes mogen niet weken.

Laten drogen aan de lucht. Footlogics mogen niet in de droger en niet in de wasmachine

Ik heb aan één voet hielspoor. Kan ik dan één steunzool kopen?

We adviseren het gebruik van beide zooltjes. Dat voorkomt disbalans in je heupen. Footlogics lopen gewoon lekker. Ook als je niets hebt 🙂

Hoelang duurt het voor ik gewend ben aan Footlogics?

Dat kan verschillen. De meeste mensen lopen direct lekker weg op Footlogics. Maar het kan zijn dat je eventjes moet wennen aan de support van Footlogics. Zeker als je voeten erg doorgezakt zijn kan de support wat oncomfortabel aanvoelen. Bouw het gebruik dan rustig op. Elke dag iets langer of zolang het comfortabel voelt. Daarom bieden we ook 30-dagen-proberen. Zo heb je voldoende tijd om te wennen. Twijfel je of heb je tussendoor vragen over het gebruik, neem dan zeker opnieuw contact op

Kan ik de steunzooltjes makkelijk schoonmaken?

Als je de zooltjes gebruikt vind je het misschien fijn om ze af en toe te reinigen. Footlogics kun je het beste reinigen met een lauwwarm, vochtig doekje. Gebruik zo weinig mogelijk zeep maar doe een klein scheutje azijn of soda in het water. De zooltjes mogen niet weken. Laten drogen aan de lucht. Footlogics mogen niet in de droger en niet in de wasmachine

Ik heb een overgangsmaat. Wat kies ik?

De werking van Footlogics is andere gebaseerd op het bieden van ondersteuning in de holte van de voet. Het is belangrijk dat die ondersteuning precies op de goede plek zit. In principe raden we de grotere maat aan bij een overgangsmaat (37,5-40,5-43,5-46,5).

Twijfel je, kijk dan naar de lengte van de tenen: zijn je tenen vrij lang, kies dan voor de kleinere maat. Zijn de tenen in verhouding juist kort, kies dan voor de grotere maat. Ga even op de zooltjes staan voordat je ze in je schoenen legt. De support moet precies voelbaar zijn in de voetboog. Natuurlijk kun je de zolen kosteloos ruilen als je de verkeerde maat hebt gekozen.

TIP! Heb je een hoge wreef in combinatie met een overgangsmaat? Kies dan voor de kleinere maat.

De zooltjes zijn te groot. Wat kan ik doen?

De volle lengte zolen zijn aan de voorzijde makkelijk op maat te knippen. Hier kun je zien hoe dat werkt. Je kunt heel veel wegknippen zonder dat dit de werking beinvloedt. Knip niet in de pads, aan het hielkuipje of in de support.

Knip gerust! Onze 30-dagen-niet-goed-geld-terug-garantie is gewoon geldig.

Service en garantie

Hoe werkt de 30-dagen-niet-tevreden-garantie?

Je mag onze zooltjes altijd 30 dagen proberen. Voldoen de zooltjes niet ana je verwachtingen of wil je ruilen dan mag je de aankoop terugsturen aan ons gratis antwoordnummer. We draaien je aankoop terug of ruilen de zooltjes om. Zo zijn we 🙂

U heeft een afkoelingsperiode van 30 dagen om zonder opgaaf van redenen uw zooltjes te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van uw bestelling. U heeft vanaf het moment van de retourmelding nog 14 dagen de tijd om uw bestelling terug te zenden.  De inlegzolen moeten gebruikt of ongebruikt maar  indien mogelijk, in de originele verpakking geretourneerd worden. Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor rekening van Footlogics. Wij crediteren het bedrag binnen 14 dagen.Dit is de wettelijke termijn, we crediteren altijd binnen 5 dagen nadat wij uw retour hebben ontvangen. Tevens kunt u gebruik maken van het modelformulier. Dit formulier vindt u op de pagina met de Algemene Voorwaarden.

De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

U kunt de zooltjes 30 dagen uitproberen. Voldoen ze niet aan uw verwachting dan kunt u uw aankoop terugsturen. U krijgt het volledige aankoopbedrag binnen 5 werkdagen terug. Dus ook de verzendkosten.

 

 

Ik heb geen retourformulier meer. Hoe los ik dat op?

Als je een nieuw retourformulier nodig hebt dan kun je hier een nieuw exemplaar downloaden en uitprinten.

Ik heb mijn zooltjes terug gestuurd. Wat gebeurt er verder?

Meteen als wij je zooltjes terugontvangen krijg je een bevestiging van ons. Binnen 3 werkdagen kun je het aankoopbedrag op de rekening die je hebt gebruikt om te betalen, terugverwachten.

Wil je ruilen? Als je niet hoeft bij te betalen sturen we in principe je nieuwe zooltjes dezelfde dag nog op. Moet je bijbetalen? Dan wachten we je betaling even af.

Ik heb de zooltjes op maat geknipt. Heb ik dan nog garantie?

Jazeker, onze 30-dagen-garantie blijft gewoon geldig. Óók als je de zooltjes passend op maat hebt geknipt.

Ik heb een klacht. Wat kan ik doen?

Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over de dienstverlening zoals u die ervaren heeft.
Toch vragen wij u vriendelijk om uw klacht via de e-mail aan de afdeling klantcontact door te geven.
Dit kan per e-mail, regulier post en/of telefonisch.

Onze medewerkers van de afdeling klantcontact zullen de klacht bekijken
en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.
Onze gegevens:

FOOTLOGICS Europe
Markerkant 13 – 3J
1314AL
Almere

+31 36 5260 888
info@hielspoortips.nl

Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging.
Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.
Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar (naam webshop) bij is aangesloten.

Afrekenen en Verzenden

Wat zijn de verzendkosten?

Verzenden binnen Nederland kost E 2,50. Versturen naar Belgie E 4,95. Voor alle andere landen gelden verschillende tarieven. Informeer bij onze klantenservice.

 

Hoe snel versturen jullie mijn bestelling?

Als je op werkdagen voor 16.00 besteld gaan je zooltjes ook dezelfde dag nog de deur uit. Bestellingen die geplaatst en betaald zijn in het weekend worden de opvolgende maandag meteen verzonden

 

Hoe versturen jullie mijn bestelling?

Bestel je 1 paar zolen dan verpakken we die in een speciale webverpakking die door de brievenbus past. Bestel je 2 of meer paartjes dan geven we je pakje, voorzien van een trackingcode, mee aan Collect en Deliver. Alle bestellingen buiten Nederland versturen we met DHL.

Vergoeding van Footlogics steunzolen

Worden Footlogics Inlegzolen vergoed?

Footlogics kunnen vanuit de basisverzekering worden vergoed door je zorgverzekering. Footlogics vallen onder ‘ voetzorg’ net als de pedicure. Sommige maatschappijen vragen aanvullende informatie op je factuur. Bijvoorbeeld een indicatiecode of geboortedatum. Neem gerust contact met ons op als je een aangepaste factuur nodig hebt. Die maken we dan voor je.

Soms gebeurt het dat een maatschappij niet vergoed. Dan kun je nog proberen om met een coulanceverklaring je vergoeding te krijgen. Download een coulanceverklaring hier

Staat je vraag er niet bij? Laat het ons weten

Voor andere vragen mail ons op info@hielspoortips.nl of bel ons op 036 5260 888

Pin It on Pinterest

Share This